torsdag 12 april 2012

Hos oss just nu

Lite bilder på hur det ser ut hemma just nu. Vi har bytt plats på sovrum och vardagsrum.


Letar efter några saker för att få till det som vi vill.
I sovrummet vill vi ha en platsbyggd garderob längst ena väggen,
en kista vid sängänden och en murad öppen spis.


Sovrummet är stort...borde golvet vara vitt?


Det behövs något på väggarna i vardagsrummet t.ex. fler horn och foton blandat med tavlor i grupp, en buddistisk/hinduistisk gudabild eller en gobeläng.
Kuddar, från olsson & jensen och så vill jag gärna hitta fina med något fototryck eller naturmotiv. Pastellerna ska nog bort eller så ska det pudriga förstärkas. jag är sugen på gräsgrönt, vitt och svart.



Lampor har vi köpt.
Till taket blir det 3 vita A27 från Miljögården i Lund
och som läslampor bli det fina i metall från Nordal som kommer från min butik.
Vi vill fortfarande ha vita Howard men sofforna vi har funkar så bra till barn som spiller och äter chips...så det har vi lagt på is.
En stor matta under bordet. Har inte kunnat bestämma mig för om jag ska måla om bordet vitt eller svart. Tänkte svart förut men det blir för mörkt till svart golv. Nu kommer det ju mycket trärent igen så jag har kanske överlevt den målade perioden;-)





I verandan ska vi bygga en bänk i pärlspont där utedynorna och filtar o.dyl. ska förvaras



Vi har gjort om i barnens sovrum, här sover de och har skrivbord och på ovanvåningen har de sina lekrum. Jag har målat moln på väggarna, ska nog göra fjärilar också.


Griffelvägg är bra när man går i ettan.


Min mamma har vävt trasmattorna. Här vill jag inte ändra så mycket. Eller jo, ett nytt bord och nya stolar så småningom. Har ett vitrinskåp som ska bort och ge plats för öppna hyllor


Ugnen och micron sa tack och hej förra hösten. vi valde budget på Ikea och det är verkligen taskig kvalitet. ugnen var trasig när vi packade upp den och då fick vi vara utan i 1,5 månad för den skulle lagas, man fick ingen ny för den var uppackad.
Kylen bredvid är inbyggnads men trädörren strulade och kylen stängdes inte ordentligt så den fick vi ta bort. Nu ska kylen äntligen bort och drömkylen in. Större och snyggare. Längtar!


Vet egentligen inte var kylen passar bäst. Där den gamla står är bäst när man lagar mat men ev ser den snyggare ut på andra ställen.
Får väl baxa runt den.

Kram Jea


4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej på dig!
Vad mysigt ni verkar ha det. Hann ju aldrig besöka eran skånegård, men nu har jag ju fått lite känsla för hur det ser ut i ert tjusiga hem. :) Hoppas allt är strålande med dig. Kram
Jenny

Peter sa...

Om det skall vara fler horn i vardagsrummet så måste jag ju vara mer i skogen, låter utmärkt!

Mariette sa...

Hej Sötis!

Vad roligt med en rundtur!

Så fint ni har det!!!!
Personligt och snyggt!

Är det ok om jag kanske lånar din lilla bild på dig och mig?

Skön helg!

Kram Mariette

Anonym sa...

SÅÅÅ fina bilder...jag gillar din blogg och följer nu:)
Vill du ha lite lantlig inspiration & vinna tapetbårder kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis