Bebisgos, tårta och rester

Som ni kanske vet så älskar jag söndagar. När himlen dessutom är klarblå, solen skiner och man har fått lite fason på trädgården leker livet.

Åt rester (förstår mig inte på folk som inte äter rester) från lördagens middag. Det är väl bara bäst att på nån minut värma upp en festmåltid (ska äta den idag igen faktiskt)

Oxfilé med gorgonzolasås. man tackar.

Sen åkte vi hem och gosade med Stinas fina bebis Sonia. Försökte äta upp doptårtan. Men den får de nog ha ett bra tag till. Det var en variant med sugarpaste, lemoncurd, choklad och kokos. Sockerkicken satt i länge. Barnen började brottas på golvet och jag hade insomnia sen. Men gott var det! Det var Ina som hade gjort den. I hennes webshop dreamcakes kan man köpa det man behöver till tårtor. Blir så sugen på att kunna baka annorlunda tårtor själv. Fast jag tycker förstås att man ska ha äkta blommor på. Kan aldrig tänka mig att mina skulle kunna bli vackrade än naturliga. Kan se mig själv svettas i köket precis innan kalaset och tycka att barnen hade gjort det bättre. Fast det hade varit kul att gå en sån kurs.

Nu ska jag göra beställningar, vattna och plantera lite nytt. Måndagen är alltid en hektisk dag, fast det är nog alla egentligen. Det finns alltid något att göra i en blomsteraffär.


Kram Jea











Kommentarer

Populära inlägg