Antik- och samlarmässa

Idag har vi varit på Antik- och samlarmässan i Degeberga. Redan vid första ståndet hittade jag ett litet halsbandsur i silver. Övriga fynd var gamla spikar och en emaljtratt.

Jag hade kunnat shoppa massor, men de flesta sakerna jag ville ha var tyvärr inte till salu.

På vägen hem (nja, liten omväg kanske) körde vi till Västra strö och den ljuvliga butiken Västra strö 39 som ligger där. Borde ha köpt en fin sak till trädgården, säger inte vad för det fanns bara en:-D

Vi avslutade dagen på Limone i Limhamn, (som vanligt åt jag) Fettuccini alla Romana och rött vin, Mmmmm.
Kvällspyssel, med inspiration från en loppis i Småland (den var inte heller till salu...) en dörrplinga, kundskramla, plingeling eller vad det kan tänkas heta.
Hoppas ni njuter av semestern lika mycket som jag!
Kram Jea

Kommentarer

Jess sa…
Oj vad mycket fint, Västra Ströö är jag lite sugen på! Ha det bra/Jess
kardemumma sa…
Vilken underbar dag du har haft! Och vilken antikmässa!!!
Pasta lät inte helt fel Själv kör jag med GI just nu men rödvunet funkar till sallad också ;)
Kramar C
rosenskära sa…
Aj, aj, vilka fina burkar han har där bakom sig, stråhattsmannen, och kaffekittlarna är ju sååå fina till vildblommor!
Fettucine à la Romana, det måste jag kolla upp, pastagalen som jag är. Och du - kul pingla!!!

Lena
Hej Jea!

Oj så mycket fint... tur att man inte var där. Då hade jag nog blivit sjuk *ler*

Tänkte dock ta mig en runda på antikmässan i Helsingborg sen när den drar igång!

Idag var vi på Liseberg men det var ett himla dåligt beslut :( Usch så mycket folk!! Och så regn o stök. Låååånga väntetider. Nej det passar varken mig eller mina barn.

Annars myser jag också!

Kram Jenny
Villa Hemma sa…
Tjenahej

Låter som en kanondag - både shopping och mat = perfekt :)

kram
Unknown sa…
Vilken mässa, önskar att jag kommit dit fanns antagligen massor där som jag "behöver", fniss...
Kram
Maria sa…
Hallå bästa tjejjen!! Det verkar som semestern behandlar dig alldeles utmärkt, vilket är strålande! Jag har varit lite frånvarande senaste veckorna så nu har jag massor av spännande och kul att gå igenom. Härrrrligt. :)

Fast jag blev rätt avis när jag läste om "prylresan"... ;)

Ha en underbar dag!!

Kram

Populära inlägg