söndag 17 maj 2009

Underbara Indiska

Kudde
Indiska har alltid varit en av mina favoritbutiker. Den här kudden kan jag åka långt för att få, vågar nästan inte blogga om den. Imorgon hänger jag på låset för att få den och tunikan.
Tunika
Idag har jag fixat till min lilla kryddodling. Den består av olika timjansorter, salviasorter, oreganosorter, rosmarin, gräslök och mynta. Kompletterade min samling med apelsintimjan, en ny sorts oregano "het och kryddig", vit isop och vild vitlök. Förra helgen fick jag en röd basilika, persilja och tagetes dragon av min floristkompis Caroline.
Kryddväxter är en perfekt gåbort- present, speciellt till de som gillar att laga mat.
Jag har mitt lilla land nära grillen, så man inte glömmer bort att använda örterna.
Bor man i lägenhet så är det jättefint att odla kryddor i balkonglådan i köksfönstret.
Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag,
Kram Jea

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ha, ha, ja i bland är det inte bra att blogga om saker man vill ha! Jag var faktiskt på Indiska i lördags och då såg jag den kudden. Hoppas du får tag i ditt ex av både den och tunikan :)

Själv köpte jag bara två linnen och en bomullskjol.

Morgonkram från Jenny

Unknown sa...

Kudden är supersöt, även tunikan, perfekt till sommarkalas.
Kram

kardemumma sa...

Vad kul att du nämner kryddor. För det var precis vad vi fick i värdinnegåva när våra söta vänner kom på middag.Basilika,citronmeliss,timjan
rosmarin,dragon och mejram. Och det var precis vad jag behövde.
Kramar C