Nu liknar det mer vår igen

Eller iaf aprilväder.

Vi eldade på Valborg, var lite orolig att allt skräp skulle få ligga kvar - men det var som tur var inget eldningsförbud i kommunen. Knytisbuffén blev otroligt god, alla hade med sig fantastiskt goda rätter som passade perfekt ihop. chevretartletter, laxpaj, kycklingspett, danskt rågbröd, sallad med en massa gott i, potatissallad med parmesan, oliver, valnötter, ruccula och bacon, flera olika såser och grillad hjort som Rickard marinerade i coca cola och chili m.m.
Han har många fina viltrecept samlade på den här sidan.

Mitt bidrag till vårteckensutmaningen den här veckan är vinbärsträdet
Fotoframgångar är att jag har ändrat vitbalans och bländare.

I lördags var P på den årliga pokerfesten, han kom hem på morgonkvisten och när barnen vaknade sa jag att vi ska låta pappa sova för han är så trött, han har varit uppe hela natten.
E frågade, kan han inte prata? Jag: -nej. E: -kan han inte gå? Jag: -nej
E: - kan vi begrava honom?

P och jag har varit på Jägersro ikväll och ätit gott och spelat på hästar (en häst ifrån V5-vinst), kul att komma ut lite. Vi blev bjudna av Sydsvenskan, mycket trevligt.

Kram Jea

Kommentarer

Ah Jägersro, jag skäms nästan för att säga det men där har jag aldrig varit. Det står på min att göra lista. För visst är det så att man någon gång måste varit dit? Det tycker jag nog...

:)

Kram Jenny
Sjunga i kör låter spännande. Det skulle jag också vilja men vet inte hur man bär sig åt. Har du ngt tips.
Kram
Jonna sa…
Lilla söta E, jag sitter här och ler.
Kram
Cilla sa…
Tack för hjälpen med blomnamnet. Att jag blandade ihop dem på det viset....
Kram Cilla
kardemumma sa…
Ville bara tala om att du har recept på din mail nu.
Du råkar inte känna igen en tjej som heter Carina Tor(d)sson vars pappa ägde Gillekakor.Är lite osäker var hon håller hus,kan vara Höllviken också.Det är klart att man inte kan känna alla som bor i Skåne!! En liten fråga bara...
Lycka till med det nya receptet nu!
Kramar C
Härligt att komma ut på en bit god mat och trav är ju inte helt fel!
:o)
Ha det så jättebra,
Lydia

Populära inlägg