måndag 23 mars 2009

Vårtecken


Vi bor i zon 1. Idag ska ni få se hur långt det har kommit i vår trädgård på landet och imorgon tar jag några bilder inne i byn så får ni se skillnaden på hur mycket varmare det blir bland husen mot här ute på slätten. Jag kastar avundsjuka blickar på villaträdgårdarna. Zonerna är inte bara från söder till norr, utan man kan räkna det som att man har olika zoner i samma trädgård beroende på läge.
Det som blommar här just nu är krokus, snödroppar, vintergäck och julrosor.
Några bellisar har kikat fram i gräsmattan. Bladrosetterna syns i stockrosorna, vallmon och man ser bladen på en del andra lökar.
Kram Jea

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilka fina krokusar! På min ridtur idag, en bit från golfbanan, såg jag även en massa fina snödroppar. Har förresten kollat in ditt hus nu. Underbar veranda och det ligger ju verkligen jättefint!

Kram från Cecilia

Anonym sa...

Åh vad avis man blir på er i zon 1 om våren. Själv bor jag i zon 5 och vi har jättemycket snö i år så första vårblomman lär nog dröja..Ha de gott!

Anonym sa...

Härligt med vår, verkligen!
Kul att du ville vara med
kram
Vivi

kardemumma sa...

Vad härligt att få se lite lökar ute.Mina befinner sig bara inomhus,vi bor i den vita zonen, tyvärr! Det är snö så långt ögat når!
Jag längtar efter våren!
Kramar C