Projekt pågår

Jag är ganska bra på att starta upp saker och vill göra en massa saker, tyvärr räcker inte tiden riktigt till. Listan verkar aldrig ta slut, ett tag under föräldrarledigheten kom jag ikapp ganska bra men nu börjar det hopa sig igen. Det är inte det att jag inte gör något utan att jag kommer på lite för många saker. Nu tänker jag acceptera att det är så, sån är jag helt enkelt och när listan är tom är det nog något som är fel snarare än tvärtom.

De här är mina pågående projekt, vissa är påbörjade, vissa finns det material till vissa är bara i planeringsstadiet:

*tömma ovanvåningen och sälja allt onödigt
*sy lapptäcken till barnen - ska vara klart till de nya rummen
*sy ett jättestort lapptäcke av frottéhandukar, till stranden
*göra våra fotoalbum - måste bara träna mer på att scrappa, vågar inte ge mig på bilderna.
*göra en massa strutar och slå in tvålar i gammalt bokpapper
*göra en julgransmatta
*sy nya gardiner till sovrummet
*byta tyg på kökssofforna och pianopallen
*sy fler kuddar till sovrummet
*måla tallrikshyllan och skåpet i köket (har ej bestämt mig än)
*måla (och såga ut stjärna hylla) till Axels rum
*Sy en stor hjärtkudde till Evelina (hon har sett en på bolibompa)
*Ta hem Linneskåpet och göra klart i badrummet
*bygga en bastu
*bredspackla vardagsrummet och byta plats på sovrum och vardagsrum

Ska ta lite semester efter alla hjärtans dag, kanske jag hinner pyssla lite då, eller så ska jag bara lata mig, vi får se.

Kommentarer

Anonym sa…
Det låter som mig det, men jag hinner ju inte allt...nu är jag ändå ledig inför en bebisankomst, men då hittar jag bara på ÄNNU mer.
Får ta och skära ner lite.. ;)


http://ietthuspaeno.stilja.se

Populära inlägg