söndag 16 december 2007

Sköna söndag

Idag ska jag bara mysa och gå runt och småplocka lite. Har flera roliga pyssel på gång. Vi får se vad det blir.
Ska lotta en vinnare också men först ska jag slänga lite gammalt skräp här hemma. Det är så svårt, jag kommer på en massa man kan ha det till. Önskar att Från koja till slott ville komma hit med en container och ge mig en massa pengar/kg, det hade nog slagit alla rekord - ingen har så mycket skit som vi.

Julig varm choklad med ingefära, nejlika och kardemumma toppad med marshmallow fluff.

Bordsdekoration av ormhasselgrenar, kottar, dekorationsäpplen, nobilisgran, buxbom, kanelstänger, stjärnanis och minivaser med rosor i.

10 kommentarer:

Randi sa...

Vilken läcker bordsdekoration du har. Har du gjort den själv?
Ha en skön söndag!
Kram Randi

Jeanette Hornbeck sa...

fnissar lite, jag har ju en blomsteraffär, den var till en kund, till mig själv hinner jag aldrig göra någonting nästan. Brukar glömma när jag ska bort också, opps skulle kanske ha med mig en blomma, så får jag köra tillbaks...

Katarina sa...

Ååååå smälter när jag besöker dig...
Skriver inte så ofta, men ofta inne hos dig och tittar till dig. En adventshälsning från oss...

Nilla sa...

Vilken fin bordsdekoration! Synd att du bor så långt borta, kan du inte tänka dig att flytta liter mer norrut och så tar ni er snygga båt och flyttar på er över "kanalen" *skratt*

Och du? Skinmackan är du snäll och tar med dig en till mig med när ni kommer? ;-) Mums!!!!

Ha en skön söndag!

Kram Nilla

Julias vita drömmar sa...

Aaah, det där fluffet måste jag prova på!

Så fint du gjort :) Som vanligt...

På min gatan i stan sa...

Det låter som en härlig dag det!!! :-)

Kram!

Lotta sa...

Åh så gott det såg ut! och vilken härlig bordsdekoration!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Mrs M sa...

Oj, vad sugen jag blev på nåt nu då :D!! Skulle också kunna tjäna en hacka på koja till slott, men sen skulle det vara stopp... inreda vill man ju göra själv, eller hur!? :D
KRAM

Jeanette Hornbeck sa...

gemelli tack vad trevligt!

nilla du är alltid välkommen och ja man vet ju aldrig, rätt vad det är så kommer vi kanske över, fast flytta norrut gör jag aldrig, har ju jobbat mig neråt nu, nästa flytt blir garanterat mer söder om Sverige!

Julia, du kommer älska det, man kan ha det till en massa kul som glass och bakning. Har inte provat själv för ingen burk har räckt så länge här...

marre, jag tog ett bad också och nu har P kommit hem och satt en brasa.

Ja eller hur mimmi, fast skulle man säga nej om Frida kom? Det beror nog på hur mycket man fick bestämma själv.

Lily of the valley sa...

Vilken vacker bordsdekoration.
Det är härligt att bara mysa och gå omkring och phula lite.
kram Lily