Baka bullar, läsa böcker, baka, sticka...

Kallt,kallt, kallt. Tur man är en innekisse

Bästa rummet är verandan när man bor i ett så här kallt land.

Förbereder mig inför vintern genom att sticka en gosig halsduk.

Bakning är en produktiv hobby. Snart är det dags för barnkalas här så idag bakade vi bullar för fulla muggar. Wow vad barnen är bra på att kavla!
Jag kommer inte sy vimplar eller dylikt, Rice har i papper. Däremot kommer jag göra fina tårtor som ska se ut som drakar.

Boken just nu är Martina Haags någonting, har inte fastnat speciellt och kommer inte ihåg titeln så den är nog halvdan. Måste läsa ut böcker så håll tummarna för att jag ska komma in i den.

Önskar vi hade en eldstad i varje rum.
Ska leta runt efter vad som ska ersätta vår gamla dåliga kamin. Det får bli ett eget inlägg.

Kommentarer

Nilla sa…
Så söta barnen är =)

Er veranda är underbar, saknar en sån. Eldstäder har vi 4 av och det är så mysigt att elda i dem.

Tänker passa på och efterlysa en sak ;-) Kan du inte ta och visa hur man gör en sån fin krans som du har uppe till höger så att till och med jag kan göra en? *fniss*

Ha en bra dag!
Kram Nilla
Pernilla sa…
Är de inte underbara dina barn.. såå söta... Gillar oxå ditt hem.. och skulle verkligen älksa en sån veranda..

Populära inlägg