onsdag 1 augusti 2007

Andra bullar

Bakar och bakar och bakar...
För vad ska man göra i det här vädret. Visserligen lite bättre idag men knappast strandväder.
Granntjejens omdöme: De här bullarna kan man bli rik på!
Prickbullar:
275 grader varmluft i 8-10 minuter
200 gram smör
1 liter mjölk
2 pkt jäst
2 tsk salt
4 tsk socker
28 dl mjöl
Smält hälften av smöret, blanda med mjölk, smula ner jäst, häll i socker och salt, blanda i mjöl. blanda ner resten av smöret. Låt jäsa 30 min under bakduk.
Dela degen i 4 delar dela i 15-16 st. rulla till bollar och nagga med gaffel.
pensla med ägg och häll på vallmofrö.

...och sonen bajsar och bajsar överallt. De slåss, skriker och bråkar konstant. Vill ingenting, nej, inte, du är dum mamma, jag vill inte bo här, vill ha min pappa.
Nu sket han precis längst uppe i rutchkanan. Toppen.
Vi är inne på 3:e semesterdagen och han har förstört detta hittills:
2 stolssitsar
1 stor Medinilla (blomma)
1 keramiktavla
I morse såg jag en spricka i toastolen, där har han slängt stenar, blöjor och annat.

-Mamma koppla ihop mitt släp. Så det gör jag.
Då skriker han hysteriskt, som en stucken gris.
-JAG VILL INTE, den ska inte vara ihopkopplad!
Så tog jag bort den, vad händer.
-Iiiihhh jag vill koppla ihop den!
Jag ger honom den lilla röda saken man kopplar ihop den med.
-Jag kan inte.

Tar upp honom sätter på en ny blöja och nya kläder eftersom de andra är blöta för han satte på uteduschen innan han bajsade.
Tack gode Gud för att muströjan är ren, han älskar Tom & Jerry tröjan han fick av farmor. Nu nynnar han, Vem är denna man. Mr Hyde?

4 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Men kära nån. Låter ju som en riktigt bra början på semestern... ;-) Nä, det är jobbigt det, när ingenting duger. :-(

KRAM!

Moodboardwithflowers sa...

en liten fågel viskade i mitt öra att du tar in skarp saker till butiken. Vad har du för godsaker??

Anonym sa...

phu, känner igen det. Jag hoppas att det är 3 års trots för min lile...

Anonym sa...

hihihi!

Vilken liten huligan han är!

Kram