lördag 19 maj 2007

I am a material girl

Jag gillar visserligen solnedgångar och det enkla i livet, men shopping är också väldigt trevligt.
Billigt, dyrt, gammalt eller nytt.

Nyaste prylarna hemma













Vagnar från Prinsar och Små Sessor












Nyckelskåp från Karma













Lyckades få brun utan sol på ena foten, snyggt. Skorna är från Shoe Shop, Vellinges eminenta skoaffär där man alltid hittar något.















Nya älsklingsvasen är från min egen butik, snygg va!

Min långa lista på mer prylar jag drömmer om (bilderna kommer från www.bahne.dk som är en butik jag gillar):

* Margaretaskålar, vill ha vita eller rosa







* zipp pedalhink, har svårt att välja färg, vit eller svart passar nog bäst i köket med den i creime är mer retro och känns mer äkta.

* en snygg brödrost (det låg en napp i var gamla, väldigt svår att få bort)







* Dito kaffemaskin, vet inte vilken än. Mannen vill dricka gott kaffe och jag vill bara se på den.

* bra och snygga kastruller, vet inte vilka bara

* globalknivar
* byta ut alla handdukar till Lexington
* 2 st vita tavellister från Indiska (slut varje gång vi kommer dit)
*Ny säng till hunden

8 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

De där snygga skorna kommer jag att drömma om inatt. Superfina. Och dockvagnarna är ju hur söta som helst. Ha det gott / Frida

www.mariante.se sa...

Såååå mycket fint du visar här då!
Kommer gärna på visit igen!
Ha en skön söndag!

Mrs M sa...

Hehehe... vad fina grejer! Din blogg är helt i min materiella smak, så jag länkar till dig om det är okej!?

Jag såg en kommentar från dig i ett gammalt inlägg på min blogg precis, har du fortfarande möjlighet att beställa duschdraperiet Jenny åt mig från HD?

Du kan väl meddela/ inboxa mig på FL om du vill. Ha en skön kväll! Kram

elin1976 sa...

Så bra å høre at det ikke er bare meg som ELSKER matrielle ting. Klart det er bra å sette pris på andre ting men jeg elsker å lage det fint rundt meg og da mp man shoppe først, å så lager man det fint med de nye tingene( he he)Ha en fin kveld. Klem:O)

Det Ljuva i livet sa...

Hej! Du har blivit utmanad. *hoppas att det är okej* Du kan läsa mer i min blogg. Kram Frida

Moodboardwithflowers sa...

Jag utmanar dig! Läs mer i min blogg

Moodboardwithflowers sa...

oj hoppsan... såg att du nyss blivit utmanad... du kanske bli utmanad av två?

Älvgården sa...

Vilka ursöta dockvagnar!
Får man fråga vem tillverkaren är?
Har varit ute på prinsar och småsessors hemsida men tyvärr har dom ju ingen webbshop, så tänkte höra om det finns återförsäljare här uppe i norr.:)
Ha det bra!/Anna